×

بهترین فرکننده (موپیچ) کدام است؟

بهترین فرکننده (موپیچ) کدام است؟

موها نقش بسزایی در شکل ظاهری هر فرد دارند. یک تغییر جزئی در ظاهر خانم‌ها می‌تواند انرژی زیادی به آن‌ها ببخشد. اکثر خانم‌ها حتی با تغییر مدل مو سعی می‌کنند تا علاوه بر افزایش زیبایی یک تنوعی هم ایجاد کنند تا مدل موهایشان از یکنواختی خارج شود.یک تغییر کوچک در چهره (اصلاح یا پیرایش موهای زائد، تنوع در بستن مدل موها، تغییر رنگ موها، دکلره، شینیون و … ) علیرغم کوچک بودنش می تواند ظاهر بسیار متفاوتی را به فرد بدهد. خوشبختانه با افزایش لوازمی مانند فر کننده مو ، اتو مو ، سشوارهای حرفه‌ای بسیاری از کارهایی که در گذشته توسط آرایشگر انجام می‌شدند، توسط خودمان در منزل قابل انجام هستند.

راهنمای خرید فر کننده مو

فر کننده‌های مو نیز جزو محبوب‌ترین لوازم آرایشی چند سال اخیر بوده که قادر است موهای شما را در زمان دلخواه و با صرف کمترین هزینه، به حالت دلخواهتان در ‌آورد.

اگر شما هم قصد دارید برای فر کردن موهای خود بهترین فر کننده مو را خریداری کنید، بهتر است بدانید این دستگاه مدل‌های متفاوتی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید یک فر کننده باکیفیت و مقرون به صرفه خریداری نمایید.

انواع فر کننده مو

نخستین گام برای جهت خرید بهترین فر کننده مو آشنایی با این دستگاه و شناخت انواع مختلف مدل های آن بر اساس نیازهای شخص می باشد. پس بهتر است ابتدا نیازهای خود را شناسایی کنید.
چه نوع مدل مویی را دوست دارید؟ می خواهید مدل موهای خود را چگونه تغییر دهید؟
توقع شما ازدستگاه فر کننده ای که می خواهید خریداری کنید چیست؟
آیا می خواهید فقط از یک مدل فر استفاده کنید یا نماهایی از فرهای مختلف را روی موهای خود به نمایش بگذارید؟
با پاسخ گویی به این سوالات می توانید دستگاه بسیار مطلوبی خریداری کنید .

۱. فر کننده مو مخروطی

پرطرفدارترین نوع دستگاه فر کننده‌، فر کننده مخروطی و یا لوله‌ای است. البته فر کننده‌های مخروطی با نام‌های دیگری مانند فر کننده کله قندی یا عربی نیز شناخته می شوند؛ که شکل سری آن شبیه به S بوده و مخروطی شکل است.

پس از استفاده از این مدل فر کننده، موهای شما شبیه به S می‌شود که البته نوع پیچیدن موی شما به دور فر کننده هم بسیار مهم بوده و در مدل نهایی تأثیرگذار است.

۲. فر کننده مو لوله‌ای (استوانه‌ای)

اگر می‌خواهید مدل فر طبیعی، یکدست و ملایمی داشته باشید، این فر کننده برایتان مناسب است. در هنگام خرید فر کننده لوله‌ای توجه نمایید که قطر لوله دستگاه چه سایزی دارد؟

  • قطر ۱/۵ سانت برای ایجاد موهایی با فر ریز و یکدست (کاملا فرفری)
  • قطر ۲/۵ سانت برای ایجاد موهایی با فر پر، مشخص و زیبا (مناسب برای موهای کوتاه و متوسط)
  • قطر ۳ برای ایجاد موهایی با فر متوسط و ملایم (مناسب برای موهای متوسط)
  • قطر ۳/۵ برای ایجاد موهایی با فر درشت و حجم دار (مناسب برای موهای بلند)
  • قطر ۴/۵ برای ایجاد موهایی با فر بسیار ملایم و کم (مناسب برای موهای بسیار بلند)

۳. فر کننده مو برقی

فر کننده‌های برقی مو، موهای شما را شبیه به حالت مارپیچ می‌کنند که به آن فر نانسی یا سیم تلفنی نیز گفته می‌شود. عملکرد این مدل از فر کننده مو، شبیه به فر کننده‌های میله‌ای است؛ اما سرعت عمل در نوع برقی بسیار بالاتر بوده و فرهای ریزتری نیز در موهای شما ایجاد می‌کند.

۴. فر کننده مو برقی (اتوماتیک)

این مدل از فر کننده مو، یک تکه از موهای شما را به داخل دستگاه می‌کشد و با حرارتی که ایجاد می‌کند موهایتان را شبیه به فر مارپیچ می‌کند. البته هنگام کار با این دستگاه باید مراقب باشید چرا که استفاده نادرست باعث کنده شدن موهای شما خواهد شد.

۵. فر کننده مو پیچ

طراحی و ظاهر این نوع فر کننده مو با سایر مدل‌ها متفاوت بوده و بر روی سطح میله آن برجستگی‌هایی به شکل توپ وجود دارد. فر کننده مو پیچ برای موهای بسیار بلند مناسب است و حالتی شبیه S به موها می‌دهد.

۶. بیگودی مو

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های گذشته موها را توسط بیگودی و با روش سنتی فر می‌کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های متفاوتی از بیگودی تولید و روانه بازار شده‌اند. فر کردن مو توسط بیگودی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روش‌های فر کردن مو است، زیرا فر کننده‌های برقی مو در اثر استفاده طولانی مدت و بیش از حد، می‌توانند به موهایتان آسیب وارد کنند. انواع مختلفی از بیگودی مو در بازار موجود هستند که می‌توانید طبق سلیقه و نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

جنس و روکش فر کننده مو

یکی از ویژگی‌های بهترین فر کننده مو، داشتن جنس روکش مناسب دستگاه است. معمولا جنس روکش فر کننده های موجود در بازار از فلز و سرامیک همراه با تورمالین، ابریشم یا تیتانیوم است که جنس سرامیکی طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا به دلیل داشتن تورمالین یا پوشش دهنده‌‌های دیگر، از وِز شدن مو جلوگیری می‌شود. همچنین از موهای شما محافظت کرده و از آسیب رسیدن به مو نیز جلوگیری می‌کند.

دستگاه فرکننده مو تیتانیوم

تیتانیوم مانند سرامیک و تورمالین مقدار زیادی یون منفی تولید می کند که باعث نرم شدن کوتیکول ها می شود. در نتیجه موهای شما کمتر وز شده و براق تر می شوند. دستگاه های فرکننده مو که از جنس تیتانیوم می باشند برای موهای زبر مناسب هستند. این فرکننده ها گرما را در خود نگه نمی دارند به همین دلیل حالت دهی موها با این فرکننده ها بسیار مشکل است.

دستگاه فر کننده مو کروم

دستگاه های فرکننده مو که از جنس کروم ساخته شده است، دما را به خوبی به موهای شما منتقل می کنند، اما متأسفانه نمی توانند موها را در برابر وز شدن محافظت کنند. به همین دلیل زیاد مورد پسند کاربران نمی باشند.

دستگاه فر کننده مو فلزی

دستگاه های فرکننده مو که از جنس فلز هستند؛ برای فر کردن موهای نازک بکار می روند. برای فر کردن موهایی که به راحتی فر نمی شوند، حالت نمی گیرند و همچنین موقع فر شدن نیز مو حالت زیبا و دوام زیادی ندارد؛ بهتر است برای فرکردن از این مدل فرکنند ها استفاده شود. این نوع فرکننده ها با ایجاد بخار برای حالت دهی موها استفاده می کنند. وقتی با افزایش دمای دستگاه، رطوبت موها گرفته می شود، دستگاه با ایجاد بخار، رطوبت موها را بازیابی کرده و باعث می گردد موهای شما بهتر حالت دهی شده و زیبا تر شوند.

قابلیت تنظیم دما (درجه حرارت)

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید بهترین فر کننده مو باید به آن توجه کرد، قابلیت تنظیم دمای دستگاه است. اگر موهای نازکی داشته باشید و یا تعداد دفعات استفاده شما از فر کننده مو زیاد باشد، بهتر است از حرارت ملایم و کمی برای فر کردن موهای خود استفاده کنید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود. بنابراین دستگاهی را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد؛ تا بتوانید دمای آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

سیستم خاموشی خودکار (اتوماتیک)

بیشتر مواقع به دلیل حواس پرتی یا حجم کار بالا، ممکن است موقع استفاده از دستگاه های آرایشی – زیبایی فراموشتان شود که آن را خاموش کنید. چنانچه این دستگاه ها در مکانی نامناسب قرار داشته باشند( کنار پریز برق، وسایل آتش زا و …) ممکن است موجب آتش سوزی شده و خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. با وجود این قابلیت در صورتی که فراموش کنید دستگاه را خاموش نمایید، پس از گذشت حدودا یک ساعت عدم استفاده، فر کننده مو به طور خودکار خاموش می‌شود. این ویژگی ضریب ایمنی و اطمینان را بالا برده و همچنین موجب افزایش عمر دستگاه می‌شود.

اتوماتیک یا دستی

دستگاه های فرکننده به دو صورت فرکننده معمولی و اتوماتیک دسته بندی شده اند. در استفاده از فرکننده های معمولی نوع پیچش موها، دسته بندی و نحوه قرار گیری موها، نیاز به تبحر و تجربه خاصی دارد تا شخص بتواند به مدل فر دلخواه خود دسترسی داشته باشد. اما در فرکننده های اتوماتیک کار بسیار راحت است و در مدت زمان بسیار کم می تون به نتیجه دلخواه رسید. با استفاده از این فرکننده ها می توانیم موهایی با فرهای یکدست و مرتب داشته باشیم.

بهترین مارک فر کننده مو

از بهترین مارک های فر کننده مو در بازار ایران، می‌توان به بابیلیس (Babyliss)، رمینگتون (Remington) و پرومکس (Promax) اشاره کرد.

نکات مهم و اساسی که به هنگام خرید فرکننده مو

  • فرکننده مو باید سبک وزن بوده و طراحی ارگونومیک داشته باشد تا نگهداری آن در دست راحت بوده و هیچ گونه ناراحتی برای مچ دست ایجاد نکند.
  • صفحات و لوله فرکننده مو باید محکم و بادوام باشند.(با یکبار افتادن از روی میز یا دست کاربر نشکند)
  • باید سریع گرم شود.( صرفه جویی در زمان گرم شدن وجلوگیری از اتلاف انرژی)
  • تغییرات دمایی مختلفی داشته باشد ( بسته به جنس مو میزان گرم شدن فرکننده مو متفاوت است)
  • سیستم خاموشی خودکار داشته باشد (درصورت کارنکردن با فرکننده بعد ازچند دقیقه بصورت خودکار خاموش شود)
  • طول سیم آن بلند انتخاب شود تا موقع کار کردن با فرکننده مو مشکل کوتاهی کابل و فاصله با آینه و … پیش نیاید.
  • ضمانت نامه تعمیر و تعویض قطعات درصورت خرابی و … داشته باشد.
  • تمام محصولات پرومکس از گارانتی دو ساله نگان سرویس برخوردار هستند.